دیمه نیوز
امروز پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
بورنیک طراحی و پشتیبانی وب سایتبورنیک طراحی و پشتیبانی وب سایتبورنیک طراحی و پشتیبانی وب سایت
  • کد خبر : 60559
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ اسفند, ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
  •   

    از نبود نظام کارآمد ارتباط با صنعت تا مسافرکشی برای امرار معاش!

    مهندسین جامعه یکی از اقشار تاثیر گذار در کشور بوده و سهم بسیار زیادی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند؛ اما موانع بسیاری بر سر آنان است که نبود بازار کار و عدم ارتباط مناسب دانشگاه‌ها با صنعت بخشی از این مشکلات است. به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، روز مهندسی در تقویم رسمی ایران […]


    مهندسین جامعه یکی از اقشار تاثیر گذار در کشور بوده و سهم بسیار زیادی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند؛ اما موانع بسیاری بر سر آنان است که نبود بازار کار و عدم ارتباط مناسب دانشگاه‌ها با صنعت بخشی از این مشکلات است.


    به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، روز مهندسی در تقویم رسمی ایران روز پنجم اسفندماه و به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی به ثبت رسید. هر سال همزمان با این روز همایش‌ها و مراسمات مختلفی برگزار می‌شود.

     

    ابو جعفر محمد بن محمد بن حسن توسی مشهور به خواجه نصیرالدین زادهٔ ۵ اسفند ۵۷۹ در توس و درگذشتهٔ ‌۱۸ ذی‌ الحجه‌ سال‌ ۶۷۲ هجری‌ در کاظمین‌ شاعر، فیلسوف، متکلم، فقیه، ستاره‌شناس، اندیشمند، ریاضیدان، منجم، پزشک و معمار سده هفتم است. کنیه‌اش «ابوجعفر» و به القابی چون «نصیرالدین»، «محقق طوسی»، «استاد البشر» و «خواجه» شهرت دارد.

     

    به دلیل خدمات فراوانی که خواجه نصیرالدین طوسی برای کشور و علوم مهندسی ایران انجام داد،روز ولادتش را روز مهندس و هفته منتهی به آن را هفته مهندس می نامند.

     

    مهندسین جامعه یکی از اقشار تاثیر گذار در کشور بوده و سهم بسیار زیادی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند و از طرفی به دلیل افزایش دانشگاه ها در کشور و به دنبال آن افزایش مهندسان در کشور مشکلات و دغدغه هایی دارند که به دلیل رسالت رسانه ای مان به پای صحبت ها و دغدغه های مهندسان آینده کشور نشستیم.

     

    علیرضا ذوالفقار آرانی، دانشجوی مهندسی بیوسیستم دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دغدغه های شخصی خود به عنوان نماینده قشر مهندس اظهار کرد: متاسفانه در کشور برخی از مشکلات تنها با پول و سرمایه حل می شود و چنانچه مهندسی سرمایه داشته باشد موفق است؛ اما چنانچه یک مهندس زبده و دانش آموخته دانشگاه تاپ کشور نیز باشد اگر پول و سرمایه نداشته باشد به جایی نمی رسد.

     

    وی افزود: دلیل این مشکل هم این است که تعداد دانشگاه های کشور بسیار زیاد شده و در واقع افراد سرمایه دار بدون هیچ دغدغه مالی به دانشگاه می روند و با پرداخت پول ها و شهریه های کلان در واقع به صورت غیر مستقیم مدرک خریداری می کنند.

     

    در ادامه به پای صحبت های مصطفی ذبیحی، دانشجوی مهندسی انرژی دانشگاه فردوسی مشهد نشستیم که به خبرنگار ما گفت: مشکلات و سختی ها و کمبود منابع در همه جا دیده می شود؛ اما اینکه کسی برود و از همین کمبود منابع به موفقیت های کلان برسد مهندس است؛ زمانی که امکانات و منابع فراهم باشد که هرکسی می تواند خلاقیت به خرج داده و موفق عمل کند، چنانچه یک مهندس کمی خودش را باور داشته باشد موفق می شود.

     

    وی ادامه داد: البته من منکر مشکلات همگانی دانشجویان مانند عدم بازار کار مناسب، اشباع دانشجو و مهندس در رشته های گوناگون از جمله این موارد است؛ اما مقصود من این است که آیا همان افرادی که از عدم حمایت مهندسین و عدم وجود بازار کار مناسب نالانند، به سراغ طراحی و بومی سازی یک محصول جدید رفته اند؟

     

    دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد با پاسخ به سوال قبلی خود، ابراز کرد: به طور قطع می گویم ۹۰ درصد افرادی که از این اوضاع نالانند حتی به سراغ تولید و طراحی یک محصول جدید نرفته اند زیرا چنانچه این اتفاق رخ می داد اکنون چرخه اقتصادی ما توسط صنعت جهانی میشد.

     

    در ادامه حسام حسینی زاده، دانشجوی رشته طراحی و ساخت ماشین آلات دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: یکی از مشکلات فراگیر در میان مهندسین عدم وجود یک نظام کارآمد ارتباطی با صنعت است که این نهاد دغدغه های کشور را شناسایی کند و بر اساس آن نیازها مهندسین موفق را شناسایی کرده و با بخش های متفاوت آشنایی داده تا آن مهندس بر اساس قدرت فکری خود این بخش را تهیه کند.

     

    وی تصریح کرد: من مهندس فارغ التحصیل شده ای در همین دانشگاه را می شناسم که به جای تولید و طراحی زمان های خالی خود را به مسافرکشی می پردازد و معاش خود را از این طریق پیش می برد.

     

    میلاد باقری، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه ثامن الائمه(ع) یکی از مشکلات مهندسان را سربازی دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات پیش روی مهندسان که باعث عدم تولید و رونق کسب و کار می شود سربازی است، البته اصل وجود سربازی بسیار مهم است؛ اما برای نخبگان و مهندسان باید نوع امریه ها بسیار بیشتر شود تا هر فرد بتواند طبق تخصص خود به کار گرفته شود.

     

    وی بیان کرد: چنانچه مشکل سربازی در میان قشر مهندس جامعه رفع شود قطعا در بخش تولید و ساخت موفق می شویم و جمهوری اسلامی می تواند اقتصاد خود را در بخش صنعت رونق دهد.

    منبع:شبکه اطلاع رسانی راه دانا

    انتهای پیام/


    لینک کوتاه :



    برچسب ها :

  • Alexa Traffic Rank